Kombinasjonsrom
Skap et fornuftig rom, som både kan huse gjester og hjemmekontoret!
Etter at pandemien inntraff har gjesterommet fått kjørt seg som hjemmekontor på daglig basis. Det å sjonglere gjesterom/soverom med kontorarbeid er ikke alltid like enkelt – så her kan det være behov for noen smarte løsninger for å få påplass alle behov.
Hjemmekontor/gjesteromspakkens innhold
- Opptegning av eksisterende planløsning
- Forslag på fast innredning
- Forslag på løse møbler
- Møbelplan – Plantegninger med inntegnet løse møbler og fast inventar i riktig størrelse
- Forslag på farger og materialer | Stil/stemning
- Farge og materialbeskrivelse på plantegning
- Belysningsplan m/armaturforslag
- Nødvendige oppriss
- Forslag på gardiner, solskjerming og/eller løse tepper
- Unilonkortet - Rabattkort på varer og tjenester fra leverandører og samarbeidspartnere
- Forslagene presenteres i digital Designhåndbok - sendes digitalt
Interiørprosessen
OPPSTARTSFASE | All dokumentasjon og underlag må på plass!
Vi starter med et oppstart-/behovsmøte hvor vi blir bedre kjent, dette kan enten være et fysisk møte eller digitalt møte. På dette møtet får vi vite mer om deres ønsker og behov for boligen, samt hva dere selv har tenkt av eventuelle løsninger.
KREATIVFASE | Det er i denne fasen de gode ideene skapes!
I kreativ fase ser vi på hvilke muligheter og begrensninger boligen har. Vi ser på ulike alternativer for å løse prosjektet på best mulig måte. I samarbeid med dere lander vi det beste forslaget som passer for dere, når det gjelder planløsning og hvilken stil og stemning dere ønsker.
DOKUMENTASJONSFASEN | Det er nå alt samles til en Designhåndbok og ferdige tegninger
I dokumentasjonsfasen ferdigstiller vi Designhåndboken og tegninger med valgte planløsninger, farger og materialer. Designhåndboken vil inneholde alt som er beskrevet i deres valgte pakke.
Nå har dere underlaget for å innhente priser fra håndverkere og andre leverandører, samt oppskriften på å gjennomføre arbeidet.
– Dette er et kort sammendrag av interiørprosessen, dere vil bli godt informert om alle møter og det vi trenger av dere til de ulike møtene underveis.
Hva koster det å få planlagt og designet hjemmekontor/gjesterommet?
Soverommets størrelse | Pris inkl. mva
1 – 8 m2 | 15 000,-
8 – 12 m2 | 17 000,-
12 – 15 m2 | 21 000,-
15 – 19 m2 | 24 000,-
20 – 25 m2 | 28 000,-
Mulige tilvalg | Pris inkl. mva
- Oppmålingspakke | kr 3700,- (Inkl oppmøte, 2t oppmåling og kjøring - kr 1490,- pr.påbegynte ny time)
- Sparringspartner | kr 2500,-/t
- Ekstra møter | kr 1490,-/t
- Bistand til å handle inn produkter | kr 1490,-/t
- Designhåndbok printet (ett eks) og sendt per post | kr 390,-
- Fysisk Collage A4 (fliser inngår ikke) | kr. 1500,- pr. stk
- Detaljprosjektering | kr 1490,-/t
- Byggemøter | kr 1850,-/t
- Siste finish / utsmykning | kr 1850,-/t
Forutsetninger
- Våre attraktive priser forutsetter forskuddsbetaling på deler av beløpet
- Vi mottar målsatte tegninger/skisser over det aktuelle arealet fra deg
- Lengre enn 30 km fra Unilonkontoret, gjelder egne kjørepriser
- Dersom ny plan påvirker fasade i en slik grad at det er behov for fasadetegninger pga fasdeendring og søknad, så går dette på timer.
- Unilon er ikke ansvarlig søker, men kan bistå med illustrasjoner og lignende – enten egen søknad eller via arkitekt.
- Nybygg er mer arbeidskrevende derfor tilkommer 15 % ekstra på prispakken.
- Ved større prosjekter enn overnevnt m2 ta kontakt på post@unilon.no.
- Eventuelle reise -og oppholdskostnader kan tilkomme.
- Ved skråtak er det gulvarealet som m2 regnes ut fra
- Kjøkken tegnes med utgangspunkt i standardstørrelser/kjøkkenleverandørers utvalg, om det er ønskelig med totalt arkitekttegnet kjøkken og tilhørende detaljer ta kontakt på post@unilon.no
- Unilons betingelser gjelder ved alle kjøp. Disse finner du her.