Kombinasjonsrom


I en tid der hjemmekontor har blitt en fast del av hverdagen for mange, er det ikke uvanlig at gjesterommet også fungerer som kontor. Men å kombinere et funksjonelt arbeidsområde med et komfortabelt gjesterom kan være en utfordring.

Vi hjelper deg med å skape et fleksibelt rom som oppfyller begge behovene – uten kompromisser. Med smarte løsninger for oppbevaring, plassutnyttelse og design, kan du få et rom som både gir deg et effektivt arbeidsmiljø og et innbydende sted for gjester. La oss finne balansen mellom funksjonalitet og estetikk, slik at alle behov blir ivaretatt!

Innhold og priser 

INNHOLD 

  • Opptegning av eksisterende planløsning
  • Forslag på fast innredning
  • Forslag på farger og materialer – f.eks. flis, fug og sluk
  • Møbelplan: Plantegninger med inntegnet fast inventar i riktig størrelse
  • Farge- og materialbeskrivelse på plantegning
  • Belysningsplan m/armaturforslag
  • Nødvendige oppriss
  • Forslag på eventuell vindusavskjerming
  • Unilonkortet: Rabattkort på varer og tjenester fra leverandører og samarbeidspartnere
  • Forslagene presenteres i digital Designhåndbok – sendes digitalt

STØRRELSE 

PRIS
1 – 8 m²15 000,-
9 – 12 m²17 000,-
13 – 15 m²21 000,-
16– 19 m²24 000,-
20 – 25 m²28 000,-
  

MULIGE TILVALG

TIMEPRIS
Oppmåling (inkl reisevei / kjøring)1590,-
Sparringspartner (passer kun for mindre prosjekt)2500,-
Ekstra møter, byggemøter, detaljprosjektering1590,-
Hjelp til å bestille eller handle inn produkter, siste finish, utsmykning1590,-
Designhåndbok printet390,-
Fysiske collager A4 format per stk (ikke flis)2000,-

Interiørprosessen 

 

OPPSTARTSFASE All dokumentasjon og underlag må på plass!

Vi starter med et oppstart-/behovsmøte hvor vi blir bedre kjent, dette kan enten være et fysisk møte eller digitalt møte. På dette møtet får vi vite mer om deres ønsker og behov for boligen, samt hva dere selv har tenkt av eventuelle løsninger. 

 

KREATIVFASE  | De gode ideene skapes!

I den kreative fasen ser vi på hvilke muligheter og begrensninger boligen har. Vi ser på ulike alternativer for å løse prosjektet og lander de beste forslagene til planløsning, stil og stemning i samarbeid med dere.  

 

DOKUMENTASJONSFASEN  Alt samles til en Designhåndbok med ferdige tegninger

I dokumentasjonsfasen ferdigstiller vi designhåndboken og tegninger med valgte planløsninger, farger og materialer. Designhåndboken vil inneholde alt som er beskrevet i pakken deres. 
Nå har dere grunnlaget til å innhente priser fra håndverkere og andre leverandører, samt oppskriften på å gjennomføre arbeidet.

– Dette er et kort sammendrag av interiørprosessen, dere vil bli godt informert om alle møter og det vi trenger av dere til de ulike møtene underveis.

 

 

FORUTSETNINGER

  • Våre attraktive priser forutsetter forskuddsbetaling på deler av beløpet
  • Vi mottar målsatte tegninger/skisser over det aktuelle arealet fra deg
  • Lengre enn 30 km fra Unilonkontoret, gjelder egne kjørepriser
  • Dersom ny plan påvirker fasade i en slik grad at det er behov for fasadetegninger pga fasdeendring og søknad, så går dette på timer.
  • Unilon er ikke ansvarlig søker, men kan bistå med illustrasjoner og lignende – enten egen søknad eller via arkitekt.
  • Nybygg er mer arbeidskrevende derfor tilkommer 15 % ekstra på prispakken.
  • Ved større prosjekter enn overnevnt m2 ta kontakt på post@unilon.no.
  • Eventuelle reise -og oppholdskostnader kan tilkomme.
  • Ved skråtak er det gulvarealet som m2 regnes ut fra.
  • Kjøkken tegnes med utgangspunkt i standardstørrelser/kjøkkenleverandørers utvalg, om det er ønskelig med totalt arkitekttegnet kjøkken og tilhørende detaljer ta kontakt på post@unilon.no.
  • Unilons betingelser gjelder ved alle kjøp. Disse finner du her.